سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

ماهیگیری اصلاحات در آب گل آلود دریاچه ارومیه/ آیا دریاچه ارومیه

موضوع دریاچه ارومیه مساله ای زیست محیطی بوده که متاسفانه در چند روز گذشته سواستفاده های بسیاری از آن صورت گرفت و برخی رسانه ها و جریان های همسو با بیگانه این موضوع طبیعی را به دستاویزی برای آشوب و اغتشاش قرار دادند و با فراخوان های مختلف به بهانه حمایت از دریاچه ارومیه، توانستند افرادی به به سطح خیابان ها کشانده و با ایجاد ناامنی در شهرهای تبریز و ارومیه، این موضوع را به یک بحران تبدیل کنند.

یک بحران بزرگ!!

شاید واضح ترین دلیل برای اثبات طمع بیگانگان به مساله دریاچه ارومیه، حمایت های سران منافقین از اغتشاش به بهانه خشک شدن این دریاچه بود. مریم رجوی همسر سرکرده منافقین با اعلام حمایت از حرکت های اعتراضی، موضوع دریاچه ارومیه را با دغدغه ای تبدیل کرد که جز با فروپاشی نظام جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست.

در همین راستا رسانه های غربی با گزارش های خبری خود و پوشش مستقیم تحرکات عناصر فریب خورده، سعی کردند، موضوع دریاچه ارومیه را " یک بحران بزرگ " جلوه دهند. بحرانی که از سطح بررسی های کارشناسی به سطح خیابان کشیده شده و بناست که به واسطه آن از احساسات مردم تبریز استفاده ابزاری شود.

در این میان برخی گروه های جدایی طلب نیز دست به کار شده و با صدور بیانیه هایی حل مساله دریاچه ارومیه را منوط به استقلال و تشکیل آذربایجان بزرگ اعلام کردند و تلاش کردند این مساله زیست محیطی را با قومیت گرایی ترکیب کرده و نظام را نسبت به خشک دریاچه ارومیه بی توجه نشان دهند.

وقتی دریاچه ها خشک می شود...

باید اشاره کرد که مساله خشک شدن دریاچه ارومیه مساله مربوط بر خلاف ادعاهایی که سعی می کند آنرا به یکی دو سال اخیر و دولت فعلی نسبت دهد، به حدود 10 سال پیش بازمی گردد و دلیل اصلی این کاهش سطح آب دریاچه ارومیه نیز دلایل زیست محیطی است.

هم اکنون تصاویری ماهواره ای از دریاچه ارومیه و دریاچه "وان" در خاک ترکیه، در گزارش ها رسانه های خارجی به نمایش در می آید و با توسل به آن این موضوع عنوان می شود که " چرا دریاچه ارومیه باید خشک شود ولی دریاچه ای در فاصله چند کیلومتری آن باید پرآب باقی بماند؟"

با توجه به روند گرم شدن هوا در کره زمین موضوع کم شدن آب دریاچه ها امری فراگیر است اما از آنجایی که برخی جریان ها سودجو و فتنه گر سعی در رسیدن به مقاصد خود دارند، از بیان آن صرفه نظر می کنند و هیچ اشاره ای به مسائل زیست محیطی موثر در خشک شدن و کاهش سطح آب دریاچه ارومیه ندارند و سعی می کنند تمام مشکل را عدم تصویب طرح های مناسب و حمایت های نظام نشان دهند.

با جستوجوی نام دریاچه "اروال" که در شمال ایران و جنوب روسیه واقع شده در اینترنت،  تصویری را مشاهده خواهید کرد که روند کم آب شدن این دریاچه را از سال 1977 تا 2006 نشان می دهد.

 
البته این تصویر دلیلی برعدم پیگیری طرح های نجات دریاچه ارومیه از خشک شدن نیست و صحت این ادعا را اثبات می کند که این بحران دلایلی زیست محیطی دارد و تلاش های دشمنان برای پیوند زدن آن به بی توجهی نظام به مردم آذربایجان موضوعی انحرافی و بهره برداری سیاسی است.

ماهیگیری از آب گل آلود...

جالب است که در چند وقت اخیر اکثر مانور این رسانه ها بر روی اجرا نشدن طرح های پیشگیری از سوی دولت و مجلس فعلی قرار دارد و هیچ کدام از آنها به نقطه شروع بحران، یعنی دولت اصلاحات اشاره ای نمی کنند.

حتی معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست دوران اصلاحات در مصاحبه ای با ایلنا با این عنوان که " با علاقه مندان به دریاچه ارومیه برخورد نکنید " سعی کرد این بحران را تماما به گردن دولت و مجلس اصولگرا بیاندازد و حتی در مورادی تنها سازمان محیط زیست تحت مدیریت خود را از عدم پیگیری این موضوع تطهیر کند.

ابتکار همچینین در مصاحبه خود و به رسم حمایت های برخی سران فتنه گر از عناصر آشوب گر و خداجو خواندن آنها، تعدادی از افرادی را که به دلیل آشوب و ایجاد اغتشاش مورد برخورد انتظامی قرار گرفتند را دوست داران محیط زیست و دریاچه ارومیه معرفی کرده و از مسوولان می خواهد با آنان برخورد نکنند.

البته وی هیچ اشاره ای نمی کند که آیا تصاویر تلاش عده ای آشوب طلب در سطح شهر تبریز و گزارش ها جهت دار رسانه های بیگانه در جهت بهره برداری سیاسی از مساله دریاچه ارومیه را ندیده اند.

حل بحران دریاچه ارومیه مطمئنا نیازمند زمان است وهمت و تلاش مسوولان را طلب می کند و امید که باید با تصویب طرح های مناسب برای نجات این دریاچه، بحران به وجود آمده کاهش یابد.

عاقبت فیلمی که NBC از احمدی نژاد ساخت

مستندی که ان. بی. سی، در هفته اخیر از یک روز کاری محمود احمدی نژاد پخش کرد نه یک مستند خبری بلکه اعمال قدرت هوشمند در حمله ای نرم به شخص رئیس جمهور ایران بود که البته در سایه کارنابلدی عده ای و ارادت همیشگی برخی اطرافیان رئیس جمهور به رسانه های خارجی رخ داد.

مستند خبری، انگار که خیلی ساده شروع می شود. "پرزیدنت احمدی نجاد"! در یک صبح زود از جایی تاریک که به مخاطب القا می شود خانه اوست خارج و کارهایش آغاز می شود ...

و در ادامه یک شبکه خبری آمریکایی، همینطور بیشتر و بیشتر رئیس جمهور کشور ما را مورد هجوم قدرت هوشمند خود قرار می دهد.

مستندی که ان. بی. سی، در هفته اخیر از یک روز کاری محمود احمدی نژاد پخش کرد نه یک مستند خبری بلکه اعمال قدرت هوشمند در حمله ای نرم به شخص رئیس جمهور ایران بود که البته در سایه کارنابلدی عده ای و ارادت همیشگی برخی اطرافیان رئیس جمهور به رسانه های خارجی رخ داد.
حمله ای که در ادامه به بخش هایی از پیدا و ناپیدای آن می پردازیم و در بندهای در ادامه خواهیم گفت که خانم "آن کوری" خبرنگار ان. بی. سی و در واقع عامل اجرای این عملیات نرم در عمق نهاد ریاست جمهوری ایران چگونه توانست با یک یا چند دوربین و استفاده از ساده لوحی (و یا شاید انحراف) عده ای از اطرافیان ریاست جمهوری کاری کند که عملیات طراحی روانی دشمن در بهترین شکل ممکن خود به هدفهایش دست یابد.
 
1_ گویا مسئولان امر در امور ارتباطات رسانه ای نهاد ریاست جمهوری حتی یک بار هم به خود زحمت ندادند که سوابق "آن کوری" خبرنگاری که خواسته ان بی سی برای فیلم احمدی نژاد مطرح کرده بود را جستجو کنند.

این خبرنگار 55 ساله متولد گوام است و شغلی اصلی او اجرای برنامه های تلویزیونی در شبکه NBC آمریکاست. اساساً شهرت آن کوری به دلیل جاذبه های زنانگی و اروتیک اوست و در آمریکا نیز به همین دلیل مشهور و در تلویزیون مطرح شده است. آمریکایی ها در زمینه شهرت او، اصطلاح خاصی را نیز به کار می برند که به دلیل وقیحانه بودن این اصطلاح در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما از نام بردن آن معذوریم.

او قبل از این نیز با احمدی نژاد گفتگو کرده است و حتی گفتگو با خاتمی، رئیس جمهور سابق نیز در پرونده او وجود دارد. به این نکته باید دقت داشت که اساسا شخص مصاحبه کننده در برنامه های تلویزیونی، بار معنایی خاصی را به مخاطب القا می کند. همانگونه که در گفتگوی رئیس جمهور ایران با "لری کینگ" مجری مشهور آمریکایی نیز معانی خاصی به ذهن مخاطبان القا می شد و البته بر خلاف فیلم اخیر ان. بی. سی، آن برنامه به یکی از افتخارات ایران و رئیس جمهور ما تبدیل شد!

2_ در ابتدای فیلم نشان داده می شود که احمدی نژاد از یک محیط تاریک وارد تصویر می شود. در وادی رسانه های تصویری، نشان دادن یک محیط تاریک در پشت سر فرد، آن هنگام که او از آن بیرون می آید معنای این را دارد که در پشت سر او ابهام، تاریکی و نیستی وجود دارد و این برای مخاطب جای سوال دارد که در آن تاریکی چه خبر است؟ در مقابل، هنگامی که سوژه در تصویر به سمت تاریکی می رود، این امر بیانگر نکات مثبتی مثل خطرپذیری و برخورداری از قدرت است. جالب آنکه مثلاً در تصاویری که رسانه های استکباری از اوباما منتشر می کنند، گاهاً او را در حالی نشان می دهند که عازم ورود به محیط تاریکی مثل درون هواپیماست در حالی که قبل از آن ایستاده و دست خود را نیز به علامت وداع بالا برده است.

3_ آمریکایی ها در این فیلم احمدی نژاد را در حال ورزش بر روی دستگاه دوچرخه ثابت و از پشت سر نشان می دهند. به راستی چه دلیلی داشت که آنها این تصویر را از جلو یا از پهلو پخش نکردند؟ جواب سوال ساده است.

این امر به مخاطب القا می کند که رئیس جمهور یک کشور در حال تمرین برای مفاهیمی مثل رفتن، نماندن و یا فرار است. (همانطور که از مقابل نشان دادن این تصاویر بیانگر آمدن و تمایل برای در صحنه بودن است) همین صحنه در هنگام دویدن صبحگاهی رئیس جمهور نیز تکرار می شود. در واقع در این فیلم دو مرتبه احمدی نژاد را در استیل هایی نشان می دهند که مشغول تمرین اموری است که در ذهن همه کاربردی غیر از تندتر رفتن در لحظات دشوار ندارد. این مسئله را می توان در کنار تصاویری قرار داد که از مقامات سایر کشورهای دنیا پخش و تأکید بیشتری بر آنها می شود. آنها را در تجمعات مردمی در حالی نشان می دهند که از میانه جمعیت می آیند و این یعنی مفهوم مردمی بودن. و یا در سایر استیل ها آنها را در حالی نشان می دهند که سوار بر وسایلی مثل دوچرخه، خودرو، اسب و یا قایق در حال آمدن به سمت دوربین هستند.

تمام این مقولات در مورد رئیس جمهور ما نیز می توانست وجود داشته باشد اما خبرنگار زن ان. بی. سی، توانست از مفاهیم مقابل آنها علیه ما استفاده کند.

4_ در این فیلم بارها و بارها محافظان احمدی نژاد نشان داده می شوند. ان. بی. سی حتی تصویری را پخش می کند که محافظ احمدی نژاد در را به روی رئیس جمهوری که همه او را به صفاتی مثل مردم داری، ساده زیستی و از این قبیل می شناسند باز می کند. آیا عمده تصاویری که ما از اوباما، مدودف و سایر روسای جمهور جهان در ذهن داریم با محافظ است یا بدون محافظ؟

فکر می کنم منظور از طرح این موضوع نیز روشن شد. حضور محافظان در کنار یک رئیس جمهور بیش از هر چیز نشانگر دو مفهوم مهم است. اول وجود خطراتی که یک رئیس جمهور از ترس آنها به محافظانش پناه می برد و دوم تشریفاتی بودن یک رئیس جمهور. و آن کوری! به سادگی توانست این دو مفهوم را از احمدی نژاد به اذهان میلیون ها بیننده فیلم خود مخابره کند.

5_ در این فیلم صندل های احمدی نژاد نیز نمایش داده می شود. شاید عده زیادی از مخاطبان محترم این نکته را ندانند که صندل در تصاویر رسانه های استکباری جزو ثابت تصاویر مربوط به انفجارهای انتحاری به شمار می رود. (صندل و اسلحه عموما جزئی ثابت از تصاویر مربوط به کشورهای مسلمان در رسانه های استکباری است.) در واقع آنچه که از یک انفجار انتحاری به جا می ماند مشتی خون و صندل است که عمدتا مردم کشورهایی مثل پاکستان، افغانستان و عراق عادت به پوشیدن آنها دارند و رسانه های استکباری نیز تأکید زیادی بر طرح این نمادها دارند.

وقتی یک شبکه آمریکایی از صندل های احمدی نژاد تصویر کلوز (بسته) پخش می کند این امر بیانگر مقاصد خاصی است که در بالا اشاره کردم.

6_ در قسمتی از فیلم مشاهده می شود که خبرنگار ان. بی. سی فرصت می یابد تا از احمدی نژاد در خلال بازدید از یک نمایشگاه چند سوال بپرسد. در واقع احمدی نژاد با همه هیئت همراهش در حالی در تصویر نشان داده می شود که در مقابل "آن کوری" با صفاتی که توضیح دادیم به آنها مشهور است و با لباس قرمز رنگ که رنگ جنگ است؛ می ایستد و بر اساس استیل تصویر، اینگونه به بیننده القا می شود که او دارد چیزی را به کسی که از او توضیح خواسته است، تحویل می دهد. چیزی شبیه به مفهومی که از توضیح متهمین به قضات در ذهن ما وجود دارد. دقت داشته باشید که این مفهوم در یک تصویر دو جزء لازم دارد. متهم و توضیح خواه. که البته خبرنگار ان بی سی هر دو را در این تصویر نشان داده است.

جالب است که مترجم نه چندان مسلط همراه احمدی نژاد نیز سعی می کند با ضرب و زور حرفهای احمدی نژاد را به "آن کوری" که با لباس قرمز رنگش نماد جنگ خواهی است، بفهماند. به این مفهوم دقت کنید: توضیح رئیس جمهور ما به کسی که می خواهد با ما بجنگد!!!

7_ زمانی، مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا، نمایشگاهی را از جواهرات خود در آمریکا برپا کرد. او در مراسم افتتاح این نمایشگاه توضیح داده بود که چطور به نسبت موضوع دیدارها و مذاکراتش در زمان تصدی وزارت خارجه، جواهرات خود را انتخاب می کرده است. او به گفته خودش برای دیدارهایی با موضوع جنگ، از جواهراتی با نمادهای خصمانه مثل عقرب و یا عقاب استفاده داشته و به این روش به صورتی هوشمند از جنگ روانی علیه رقبای آمریکا سود می برده است. در فیلمی که NBC از احمدی نژاد نشان داد، نکات واضح و ظریف دیگری نیز وجود داشت. مثل اینکه آن کوری در هنگام پخش صحنه تجمع مردم در کنار احمدی نژاد می گوید که مردم بخاطر "غذا" از او خواسته دارند و یا چند مورد دیگر که از توضیح بیش از این می گذریم.

و بند آخر:

رئیس جمهور نماد یک کشور و مردم آن است. به ویژه رئیس جمهور اسلامی ایران که نمادی از چند هزار سال تمدن و فرهنگ، اسلام و انقلاب اسلامی است. رئیس جمهور ما نماد جوانان رشیدی است که غرور و مهابتشان نفس هر دشمنی را به شماره می اندازد و امید هر دوستی را صدچندان می کند.
اطرافیان رئیس جمهور حق نداشتند با آزاد گذاشتن یک خبرنگار زن که به داشتن جاذبه های اروتیک در آمریکا مشهور است، سبب ساز عملیاتی نرم در عمق نهاد ریاست جمهوری شوند که بتواند در آستانه سفر رئیس جمهور به آمریکا، عملیات طراحی روانی شیطان بزرگ علیه او را با موفقیت بیشتری مواجه کند.

اعتراض منحصر به فرد زن آمریکایی به شهردار+عکس

به نقل از روزنامه انگلیسی دیلی‌میل، این زن که "جانیس شنکس" نام داشته و از اهالی اوهایو است، دو کیسه بزرگ زباله را با خود برداشت و آن را مستقیما به "پورتس‌موس" و دفتر شخص شهردار منتقل کرد. 

جالب اینجاست که وی این کار را پس از یک میهمانی خانوادگی انجام داده که به طور طبیعی پس از چنین میهمانی‌هایی میزان زباله بیشتری در خانه جمع می‌شود. وی گفته است که ضعف شهرداری در جمع‌آوری زباله وی را به شدت کلافه کرده است. 

نماد ذوالفقار بر گردن شان استون فیلمساز آمریکایی+ تصاویر

حضور «شان استون» پسر «الیور استون» کارگردان آمریکایی حاشیه‌هایی به همراه داشت؛

- نماد ذوالفقار با نقش نوشته «یا علی(ع)» بر گردن این فیلمساز آمریکایی جلب توجه می‌کرد. او این گردن‌آویز را بر گردن داشت و از علاقه‌اش به فرهنگ ایران و دین اسلام سخن می‌گفت.



- حضور «نادر طالب‌زاده» در این نشست از نکات جالب بود. وی به عنوان مترجم فیلمساز آمریکایی را همراهی می‌کرد و البته به‌نوعی به دلیل سال‌ها حضور در آمریکا و ساخت فیلم‌های مستند، همکار وی به شمار می‌آمد.
- خبرنگاران از لغو نشست «شان استون» در ظهر چهارشنبه و نیز جابه‌جایی نشست از برج میلاد به مکانی دیگر گلایه داشتند. نکته جالب این که قبل از برپایی نشست خبری، یک روزنامه صبح اواخر هفته گذشته گفت‌وگویی مبسوط با این فیلمساز آمریکایی منتشر کرده بود!



- برخی خبرنگاران قصد داشتند با پرسیدن پرسش‌های حاشیه‌ای مثل بازداشت شدن فیلمسازان در ایران، صدور مجوز فیلمسازی در ایران و مقایسه این وضعیت با آمریکا و... «شان استون» را به حاشیه ببرند که این اتفاق با هوشیاری وی رخ نداد! و عنوان کرد علاقه‌ای به اظهار نظر درباره مسائل داخلی ایران ندارد.

20 تا 100 میلیمتری؛ همه نوع زنجیره موجود است + عکس

ویکرد فرماندهان نظامی کشورمان تاکنون بکارگیری تجهیزات موجود توأم با بهینه سازی آنها و همچنین بکارگیری تجهیزات جدید ساخته یا خریداری شده بود است. از اینرو در چیدمان سلاح های پدافند هوایی کشور نیز ترکیب سلاح های قبلی با نمونه های جدید را شاهد هستیم. در ادامه سایر سامانه های توپخانه ای مهم کشور را معرفی می نماییم.

توپ 20 میلیمتری دریایی

این توپ تک لوله ساخت شرکت معروف اورلیکن از کشور سوئیس بوده و جزئی از پدافند هوایی شناورهای خریداری شده از پیش از انقلاب است. نمونه های ابتدایی این سلاح از سال های جنگ جهانی دوم در حال خدمت بوده اند و به مرور نمونه های جدیدتر آن ساخته و به کشورهای مختلف صادر شده است. بر روی هر یک از ناوهای کلاس الوند کشورمان چند قبضه از آن رو به طرفین مشاهده شده و سامانه هدفگیری آن اپتیکی و هدایت آن دستی است. نواخت تیر 450 شلیک بر دقیقه و برد آن 2000 متر علیه اهداف هوایی و سرعت خروج گلوله از دهانه لوله این سلاح بالغ بر 820 متر با ثانیه است.
توپ 20 میلیمتری که بر روی ناو جماران نصب شده است

توپ 35 میلیمتری سماوات

توپ های 35 میلیمتری ضدهوایی ایران سابقه ای بیش از 35 سال دارند. این توپ های دو لول نیز ساخت شرکت اورلیکن بوده، برد مؤثر 4 کیلومتر داشته و به همراه رادارهای اسکای­گارد با برد 19 کیلومتر (به عنوان سامانه هدفیابی) خریداری شدند. این سامانه امروزه به صورت ارتقاء یافته در حال خدمت است.
رادار اسکای گارد و توپ 35 میلیمتری اورلیکن
 
شاهکارهای این سلاح در زمان جنگ تحمیلی، متخصصان دفاعی کشور را بر آن داشت تا با استفاده از این طرح موفق، سامانه توپ ضد هوایی 35 میلیمتری سماوات را طراحی کرده و بسازند. در این سامانه علاوه بر استفاده از یک رادار از مجموعه ای از سامانه های اپتیکی و لیزری نیز استفاده شده است. نرخ شلیک این توپ 1100 تیر بر دقیقه بوده و سرعت خروج گلوله ها از دهانه لوله بیش از 1150 متر بر ثانیه است. قابلیت شناسایی هوشمند اهداف هوایی و سامانه کنترل آتش بهسازی شده از ویژگی ها سماوات است.
توپ 35 میلیمتری دو لوله
 
همانطور که پیشتر اشاره شد نمایش این توپ در کنار سامانه مصباح1 ممکن است به معنی هماهنگ شدن توپ 35 میلیمتری با آن باشد. در اینصورت ترکیب قابلیت های دو توپ 35 میلیمتری و هشت لول 23 میلیمتری باعث افزایش کارایی سامانه در برابر اهداف گوناگون شده و توپ 35 میلیمتری با توجه به برد بیشتر در لایه اول و بعد از آن توپ 23 میلیمتری عمل خواهد کرد.
سامانه راداری ترکیب شده با تجهیزات اپتیکی که به همراه سامانه سماوات معرفی شد

توپ 40 میلیمتری دریایی فتح

خط تولید این سلاح تک لوله دو سال پیش به بهره برداری رسید. البته نمونه ای از آن در شناورهای نیروی دریایی ارتش از ابتدا به چشم می خورد. توپ ساخته شده در ایران از نواخت تیر 300 تیر بر دقیقه بر خوردار است و برد نهایی آن به 12 کیلومتر می رسد. این توپ برای نصب روی شناورهای بومی ساخته شده و تاکنون در ناوچه های پیکان، جوشن و درفش و ناو جماران مشاهده شده است. برای افزایش دقت این سلاح از یک سامانه الکترواپتیک استفاده شده است.

این توپ توانایی چرخش 360 درجه در سمت و 90 درجه در بلندا را دارد. با توجه به ویژگیهای برتر این سلاح، توانایی هدف قرار دادن موشک های کروز با آن وجود دارد.

توپ 57 میلیمتری

این توپ هم جزو با سابقه های پدافند محسوب شده و در نمونه های دو لول مسقر بر خودروی زرهی و تک لول مشاهده شده است. بهره گیری از رادار برد مؤثر این توپ که با نام ZSU-57-2 شناخته می شود را از 4000 متر به 6000 متر می رساند که برد قابل توجهی است. سرعت خروج گلوله از لوله این سلاح حدود 1000 متر بر ثانیه است. علاوه بر رادار یک سامانه اپتیکی نیز برای هدایت این سلاح به کار می رود. 

نواخت تیر پایدار این توپ 70 شلیک در دقیقه و بیشینه آن 105 تا 120 تیر بر دقیقه عنوان شده که مقادیر قابل توجهی برای یک سلاح با این کالیبر است. نمونه کششی تک لول این توپ 4660 کیلوگرم و نمونه خودکششی(مستقر بر روی خودروی زرهی) 28 تن وزن دارد.
توپ 57 میلیمتری

این سلاح به بیش از 30 کشور جهان صادر شده و در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز از سوی دو طرف مورد استفاده قرار گرفت. با توجه به برد مناسب، نواخت تیر بالا و بهره گیری از رادار برای ردیابی اهداف، این سلاح توان ایجاد آتش مؤثری دارد و هنوز هم در شبکه دفاع هوایی کشور مشغول به خدمت است.

توپ 76 میلیمتری دریایی فجر27

به گزارش مشرق، توپ 76 میلیمتری تمام خودکار فجر27 شاید مهمترین توپ کالیبر بالای در حال خدمت در کشور باشد که توسط متخصصان داخلی و با الگو برداری از توپ های 76 میلیمتری اوتومرلا موجود در ناوچه های نیروی دریایی ارتش و با تلاشی 6 ساله ساخته شده است. نرخ آتش 120 گلوله در دقیقه و بیشینه برد 17 کیلومتر، برد 12 کیلومتر بر ضد اهداف سطحی و 7 کیلومتر بر ضد اهداف هوایی از جمله قابلیت های فجر27 است. این توپ هم اکنون در کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا نیز استفاده می شود.
توپ فجر27 نصب شده در ناو جماران
 
فجر27 با برخورداری از فناورهای پیشرفته دارای 30 مجموعه مکانیکی و 22هزار قطعه و زمان آماده سازی 4 ثانیه و توانایی عملیات در تمام شرایط آب و هوایی با هدایت خودکار، توسط سامانه راداری است که سامانه هدفگیری اپتیکی نیز برای این توپ در ناو شهید نقدی مشاهده شده که درصورت وجود فضای مغشوش جنگ الکترونیک، بسیار مفید است. سرعت عمل و نواخت تیر این توپ به نسبت کالیبر آن بسیار مناسب بوده و پدافند مناسبی را برای بردهای زیر 10 کیلومتر برقرار می نماید. اهداف هوایی تا ارتفاع 23000 پا معادل حدود 7000 متر در تیررس این توپ پیشرفته هستند.

توپ 100 میلیمتری

توپ پدافند هوایی 100 میلیمتری یکی از بهترین مثال های ترکیب یک سامانه قدیمی با فناوری های جدید و در نتیجه ارتقاء چشمگیر کارایی در کشورمان است. همانطور که پیشتر اشاره داشتیم با این راهبرد تجهیزات موجود برای عملیات در فضای نبردهای جدید توانمند می شوند.
توپ 100 میلیمتری خودکار
تغییرات اعمال شده در این سلاح شامل طراحی سامانه خودکار کنترل زوایای سلاح، بارگذاری خودکار مهمات در سلاح، هماهنگی آن با سامانه جستجو و کشف، هدفیابی و ردگیری و تعقیب راداری بعلاوه سامانه اپتیکی و احتمالاً حراراتی است. با این تغییر تعداد خدمه این توپ که شامل چندین نفر نیروی ورزیده بود به کمترین تعداد ممکن کاهش یافته است یعنی تمام فرایند یافتن هدف، گرفتن مختصات آن و القاء به توپ برای جهت گیری مناسب و سپس شلیک توپ با توجه به وضعیت دینامیکی پرواز هدف بدون نیاز به خدمه قابل اجرا است. ب

رای این منظور یک سامانه پیشرفته کنترل آتش مرکزی با دریافت اطلاعات از سامانه ها، اقدام به تشخیص تهدیدات و تخصیص آنها به سلاح می دهد. ناگفته نماند که با این اصلاحات اعمال شده، چندین توپ 100 میلیمتری با هم یکپارچه شده اند و می توانند به چند هدف شلیک کرده یا با الگوریتم های خاصی به یک هدف حمله کرده و با پوشش دادن فضای اطراف آن، احتمال اصابت در اولین شلیک را حتی بر ضد اهداف مانور کننده بسیار بالا ببرند.
همچنین شبکه شدن این توپها به معنای جمع شدن نرخ شلیک آنها با هم است. نرخ شلیک یک قبضه از این سلاح تازه نفس شده، حداقل 20 تیر بر دقیقه ارزیابی می شود. بنابراین در صورت استفاده از مثلاً 4 قبضه توپ در قالب یک آتشبار نواخت تیر 80 گلوله بر دقیقه حاصل خواهد شد. البته باید اشاره نماییم که در سلاح هایی با کالیبر بالا فرایند گلوله گذاری به کندی صورت می گیرد و در این سامانه استفاده از گلوله گذار خودکار تا حدودی این مشکل را رفع کرده است.
این سلاح قابلیت هدف قرار دادن اهداف تا سقف پرواز کمتر از 18000 متر را دارد که بدین ترتیب باید گفت تمام ارتفاع پست و متوسط به خوبی در پوشش آن قرار دارد، ارتفاعی که بهترین فضا برای حملات هوایی جنگنده ها به شمار می رود.
تصویری از نمایشگر سامانه کنترل آتش توپ در حالیکه روی هدف قفل کرده است
از دیگر نکات قابل توجه در توپ 100 میلیمتری، مجهز بودن گلوله های آن به فیوز مجاورتی است. در گلوله های معمولی در صورت عدم اصابت هدف پس از رسیدن به ارتفاع مشخصی گلوله منفجر می شود تا با انتشار ترکش ها آخرین امکان برای آسیب رساندن به هدف از دست نرود. 

اما در گلوله های این توپ فیوز مجاورتی در صورتی که با هدف برخورد مستقیم پیدا نکند با تشخیص فاصله از هدف پیش از دور شدن از آن منفجر شده و با این روش احتمال آسیب زدن به هدف را از دست نمی دهد و ترکش ها در فاصله نزدیک به هدف اصابت می کنند. همچنین این قابلیت، وجود توانمندی این سامانه در درگیری با موشکهای کروز و سایر اهداف کوچک را تضمین می نماید.
 
امروزه سامانه های پدافند هوایی کوتاه برد در کشورمان در یک شبکه به هم متصل بوده و داده های اولیه را از منابع مختلفی دریافت می کنند . هر یک از سلاح های یاد شده دارای ویژگیهای تقریباً متفاوتی هستند و ابتکار متخصصان داخلی در افزودن سامانه های کمی برای کشف اهداف به خصوص تهدیدات پنهانکار(رادارگریز) توان مضاعفی به آنها داده است.

پایان هنرپیشه ای به نام گلشیفته فراهانی + تصاویر

فیلم جای اژدها (There be dragons) فیلمی به کارگردانی رولند جفی و بازیگری گلشیفته فراهانی در نقش لیلا محصول سال ۲۰۱۱ است.
فراهانی در پروژه تازه کارگردان رولند جافی که یک فیلم درام است،در نقش لیلا با او همکاری می‌‌کند. 
فیلم There Be Dragons محصول سال 2011 میلادی– اسپانیا و در ژانر بیوگرافی، درام به مدت 122 دقیقه می باشد و دیدن این فیلم به افراد زیر 13 سال در خارج از ایران نیز به هیچ وجه توصیه نمی شود.
 

 
داستان فیلم در بحبوحه ی جنگ داخلی اسپانیا و در حالی که وحشت همه جا را فرا گرفته، او توسط یک روزنامه نگار به ارتباطات عمیق پدرش و نفوذ عمیق و تاریک او در زندگی است، پی می برد.
 

 
 
 
Charlie Cox, Wes Bentley and Dougray Scott 
فیلم‌های دیگری که گلشیفته در آن‌ها بازی می‌کند و قرار است در آینده اکران شوند فیلم فرانسوی به نام (Si tu meurs, je te tue) و در نقش یکم به کارگردانی (Hiner Saleem) و در فیلم (Chicken with Plums) به کارگردانی (Vincent Paronnaud) و (Marjane Satrapi) حضور داشته است.
فراهانی چندی پیش در اظهاراتی که همراه تصاویر وی در نشریه مد wox - که در نمایش عکس های عریان سابقه دارد- گفته بود که از حجاب متنفر است.

 

 
از دیگر سو گلشیفته فراهانی در فیلم "جای اژدها" براحتی دوگاری اسکات بازیگر مرد فیلم  را می بوسد و با لباس خواب در کنار وی در تختخواب هتل می خوابد و صحنه های نیمه برهنه وی با دوگاری اسکات که نقش دوست پسر وی را دارد، سکانس های دیگر فیلم را شکل داده اند. اینجاست معلوم می شود که چرا این هنرپیشه جوان پیش از این موفق، باید از حجاب متنفر باشد.
 

 
 
 

 
چندی پیش نیز جواد شمقدری معاون سینمایی وزیر ارشاد نیز  در پاسخ به سوالی درباره احتمال بازگشت گلشیفته فراهانی به ایران گفته بود:«من در دوره مسئولیتم یک بار درباره گلشیفته فراهانی گفته بودم که می‌تواند برگردد. در آن مقطع این امکان وجود داشت. ولی بعدا اتفاق‌های دیگری افتاد. ممکن است من ۲۰ سال پیش به کسی رأی داده باشم که الان قبولش نداشته باشم. در این یک سال و نیم شرایط تغییر کرد و دیگر مشکل گلشیفته فراهانی در حوزه اختیارات ما نیست. اخیرا هم شنیده‌ایم این بازیگر در فیلمی در کردستان بازی کرده که صحنه‌های ناجوری دارد. که در این صورت بعید است خود جامعه بازیگری علاقه به حضور ایشان داشته باشد.»

 
 
اما این داستان روی دیگری هم دارد، پیش از این و درست در زمانی که گلشیفته فراهانی در فیلم "ریدلی اسکات" بازی کرد و پس از آن عکس های بی حجابش در رسانه ها و سایت های اینترنتی پخش شد؛ برخی از صاحب نظران حوزه فرهنگ و هنر که سابقه غرب را در چنین پروژه هایی دیده بودند زبان به هشدار گشودند؛ آنها نمونه های مختلفی چون گلشیفته فراهانی را دیده بودند، چه از نوع وطنی آن که در سال های پس از پیروزی انقلاب نمونه های متنوع داشت و چه از انواع دیگر غیر وطنی اش. 
کم نبودند کسانی مانند فراهانی که امید هالییوودی شدن و تبدیل شدن به ستاره سینمای ینگه دنیا به سنت های وطنی اش پشت پا زدند و همه چیز را نادیده گرفتند.
 اما در نهایت وقتی استفاده تبلیغاتی این ستاره ها به پایان می رسد اندک اندک حتی نشریات مبتذل مد هم به سراغ آنها نخواهند رفت و تازه تلخی غربت و مزه گس آلت دست شدن حس می شود. احساس بدی آنقدر بد که تلخی آن را حتی می شود از یادداشت پدر گلشیفته یعنی بهزاد فراهانی حس کرد.
"این روزها بیش از هر چیز به یاد بچه هایی هستم که ایران نیستند و در خارج از کشور فعالیت می کنند، نقاشان، موسیقی دان ها، بازیگران، کارگردانان و... همه هنرمندانی که ایران را ترک کرده اند و دور از اینجا مشغول کارهای هنری شده اند، دلیل آنها برای ترک ایران هر چه باشد،ما باید به این فکر کنیم که چه راهی برای آنها وجود دارد. ما غربت را نمی شناسیم و وقتی از آن دور هستیم، درکی از آن نداریم، اما وقتی در آن قرار می گیریم، می فهمیم خیلی سخت تر از آن چیزی است که تصور می کرده ایم. من وقتی که در پاریس سکته کردم و چند روزی خوابیدم. ایرانی های مقیم آنها به دیدنم آمدند و بسیار به من لطف کردند. وقتی به این اتفاقها نگاه می کنم، می بینم جوانانی که ساکن خارج از ایران هستند،عاطفه شرقی شریف خود را دارند، اما غصه ناهنجارغربت هم در دلشان هست و آنها را رنج می دهد. وقتی از دور به آنها نگاه می کنیم، می بینیم دارند زندگی می کنند، کار می کنند و... اما غصه هایشان را نمی بینیم، چرا شرایط باید طوری باشد که هنرمندان اهل فکر ما ترجیح بدهند جای دیگری زندگی کنند؟ این موقعیت باید سامان داده شود. دولت باید با کسانی که از اینجا رفته اند، برخورد موجهی داشته باشد، چون هنرمندان ما، انسان های شریفی هستند. انسان هایی اهل فکر که به امور ناهنجار اشتغال دارند، بلکه اهل فکر و فرهنگ هستند. هم دولت و هم ما باید شرایطی را فراهم کنیم که هنرمندانمان برای بازگشت احساس امنیت کنند و به فکر برگشتن باشند. اما این اتفاق نمی افتد و این تلخ است... خیلی تلخ است."

اما چه باید کرد که الغریق یتشبث بکل حشیش- کسی که در حال غرق شدن است به هرچیزی چنگ می زند- و همین شد که هر روز گلشیفته بیش از دیروز پل های پشت سرش را خراب کرد و از آن سو هم نتوانست تا جای پای محکمی برای خودش دست و پا کند. حالا گلشیفته فراهانی در فیلم های دست چندم بازی می کند و با مجله های مد- و نه سینمایی- مصاحبه می کند و در این سو پدرش یادداشت های ملتمسانه می نویسد؛ اما خود کرده را تدبیر نیست!

کاریکاتور/ رتبه اول کاریکاتور آمریکا


  
 
 
کودک یهودی : پدر من به من گفته شما شرور، تروریست و حیوان صفت هستید. 
 
 
کودک فلسطینی: ولی پدر من چیزی بهم نگفته. آخه پدر تو اون رو کشته
 
 
 
 
 
 
 
 
 

روز قدس پشتوانه امنیت کشور و حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است

در چهارمین دیدار رمضانی رهبر معظم انقلاب با نخبگان کشور، صدها نفر از استادان و اعضای هیأتهای علمی دانشگاه‌ها، عصر روز چهارشنبه در دیدار با حضرت آیت الله خامنه ای، به تبادل نظر درباره مسائل دانشگاهی – علمی – پژوهشی – اجتماعی – فرهنگی – سیاسی و اقتصادی پرداختند.

به گزارش مشرق و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در آغاز جلسه عصر امروز، 14 نفر از اعضای هیأت‌های علمی دانشگاه‌ها، بیش از 2 ساعت، درباره مسائل مختلف اعلام نظر و «پیشنهادها – انتقادها و راه حل‌های خود» را مطرح کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای پس از شنیدن و تأمل در سخنان استادان دانشگاه، سخنان مهمی در زمینه پیشرفت علمی کشور و نقش دانشگاه‌ها و همچنین اهمیت روز قدس بیان کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به نزدیک بودن روز قدس افزودند: روز قدس یک روز بین‌المللی اسلامی و روز بزرگ و مهمی است که ملت ایران و دیگر ملت‌های مسلمان، حرف حقی را که استکبار حداقل شصت سال برای خاموش کردن آن سرمایه گذاری کرده بود، فریاد می کنند.

ایشان تأکید کردند: تشکیل نظام جمهوری اسلامی در ایران و اعلام روز قدس و تبدیل سفارت رژیم صهیونیستی در تهران به سفارت فلسطین، حرکت تهاجمی بود که در مقابل توطئه شصت ساله استعمار برای محو فلسطین از نقش جغرافیای جهان، ایستاد.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: روز قدس پشتوانه امنیت کشور نیز است و هر ایرانی که روز قدس به خیابان می آید، در واقع به امنیت کشور و ملت و حفظ دستاوردهای انقلاب کمک کرده است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: به لطف خداوند امسال نیز روز قدس در کشور و در کشورهای اسلامی با عظمت تر برگزار خواهد شد.

ایشان همچنین در سخنان خود پیشرفت‌های علمی را از ارکان و ستون‌های اصلی ایستادگی با شکوه و پر عظمت ملت ایران در مقابل جبهه استکبار خواندند و تأکید کردند: این پیشرفت‌های علمی که به ملت بزرگ ایران، اعتماد به نفس، سربلندی، قوت اراده و شجاعت استقامت بخشیده است، مرهون دانشگاه و دانشگاهیان است.

رهبر انقلاب، با اشاره به تهدیدهای مستمر «نظامی ـ امنیتی ـ اجتماعی و سیاسی» دشمنان، ترور دانشمندان کشور، تحریم ایران و تلاش سلطه جویان برای فتنه انگیزی در داخل و وادار کردن نظام اسلامی به تعظیم در مقابل نظام سلطه افزودند: ملت ایران در مقابل جبهه دشمنان، با کمال قدرت و استقامت ایستاده است و به پشتوانه پیشرفتهای علمی و عملی کشور، به سلطه طلبان و زیاده خواهان جهانی، قاطعانه «نه» گفته است.

ایشان دانشگاه را مبدأ پیشرفت‌های علمی و عزت و آبروی ملت ایران خواندند و تأکید کردند: دشمن بدون تردید از این مرکز مهم قدرت افزایی ایران غافل نیست و غافل نخواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی علم زدایی و دین زدایی از دانشگاهها را 2 هدف اصلی جبهه سلطه گران دانستند و در تشریح روش‌های علم زدایی افزودند: ترور دانشمندان ایران از جمله این روش‌هاست اما روش اصلی و پیچیده دشمن این است که دانشجو و استاد و دانشگاه را به کارهای غیرعلمی سرگرم کند تا آرزوی ملی ایرانیان، یعنی شکوفایی علمی تحقق نیابد.

حضرت آیت الله خامنه ای تلاش بی وقفه و پرشتاب برای پرکردن فاصله علمی کشور با قافله علم و دانش را کاملاً ضروری خواندند و تأکید کردند: باید به نهضت علمی، روح تازه ای بدمیم و همه ظرفیتهای دانشگاهی و کلیه استادان و دانشجویان برای جهش علمی کشور، وارد این میدان سرنوشت ساز شوند.

ایشان در همین زمینه، نقشه جامع علمی را ترسیم کننده منظومه علمی مورد نیاز کشور برشمردند و افزودند: باید با تکیه بر علم نافع، میان نیازهای کشور و فعالیت بخشهای مختلف علمی، هماهنگی ایجاد شود.

گسترش فرهنگ نوآوری به ظرفیت چند میلیونی استاد و دانشجو، تشکیل منظومه کامل علمی، تلاش برنامه ریزی شده برای اجرای نقشه جامع علمی و دخالت دادن «حقیقی و نه تشریفاتی» دانشگاهها در حل مسائل کشور از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب در بحث پیشرفت علمی کشور مطرح کردند.

ایشان توجه به چرخه ایده علمی تا مصرف را نیز بسیار مهم دانستند و افزودند: دولت و دانشگاهها با همکاری متقابل، روند شکل گیری ایده در ذهن نخبگان تا تبدیل آن به علم و سپس فناوری و بعد صنعت را سازمان دهی کنند.

حضرت آیت الله خامنه ای پس از تبیین ابعاد نقشه دشمن برای علم زدایی از دانشگاهها به هدف دوم جبهه استکبار یعنی دین زدایی از مراکز علمی پرداختند.

ایشان خاطرنشان کردند: ملت ایران خوشبختی واقعی و امنیت حقیقی و معنوی می خواهد و تحقق این هدف بسیار مهم بدون علم و یا با علمِ بدون دین ممکن نیست بنابراین جامعه و در رأس آن دانشگاه باید به معنای حقیقی متدین باشد.

رهبر انقلاب اسلامی برای جلوگیری از برداشت ظاهری و سطحی از تعبیر «دانشگاه متدین و دینی» تأکید کردند: دانشگاه متدین یعنی دانشگاهی که از معرفت عمیق دینی، ایمان عمیق و «باور ژرف از دین و معارف دینی» برخوردار باشد که در این زمینه نقش استادان، بسیار مهم است.

حضرت آیت الله خامنه ای دانشجویان را «زمامداران فکر و علم و آینده کشور» خواندند و خاطرنشان کردند: سلطه گران می خواهند نسل جوان دانشجو را به «بی ایمانی، ولنگاری عقیدتی و هرزه پویی ذهنی» سوق دهند که وظیفه همه بویژه استادان دانشگاههاست که با این طرح شوم، مقابله کنند.

رهبر انقلاب اسلامی دانشمندان جوان و متدین را بن بست شکنان پیشرفتهای بدست آمده برشمردند و خاطرنشان کردند: جوانان متدین ما در عرصه های صنایع دفاعی، سلولهای بنیادی، انرژی هسته ای، هوا فضا، ابررایانه ها و دیگر عرصه ها بسیار خوش درخشیده اند و با کمک دیگر دانشمندان کشور را به پیش می برند.

رهبر انقلاب اسلامی با اظهار خرسندی فراوان از دیدار با نخبگان علمی و دانشگاهی کشور، مطالب ارائه شده در این دیدار را بسیار پرمغز و سنجیده خواندند و افزودند: در میان مطالبی که در این جلسه مطرح شد، حرفهای نو و پیشنهادهای جالبی نیز وجود داشت که در مجموع نشان دهنده گرایش برگزیدگان علمی و دانشگاهی برای ارائه فکر و اندیشه است.

ایشان با اشاره به سخنان یکی از اساتید دانشگاه درخصوص خلاء نهاد آینده نگر در کشور، افزودند: هدف از برگزاری نشست های اندیشه های راهبردی، پرکردن این خلاء است و باید پیرو این نشست ها، کارهای بزرگی با همکاری اهل فکر انجام شود.

حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: یکی از نیازهای کنونی جامعه برگزاری جلساتی با حضور افراد برگزیده و صاحب اندیشه و طرح دیدگاهها و افکار آنان در سطح جامعه است، تا این اندیشه ها به تدریج به گفتمان عمومی جامعه تبدیل شوند.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از مسائل ضروری و مهم برای جامعه دانشگاهی بویژه اساتید و همچنین حوزویان را آشنایی با واقعیات کشور و داشتن اطلاعات و تحلیل صحیح از شرایط کشور دانستند و افزودند: رسانه های دیداری و شنیداری بیگانه، حجم انبوهی از اطلاعات و تحلیل های معیوب، ناقص و غیرواقعی را پمپاژ می کنند که اگر دانشگاهیان و حوزویان، دارای اطلاعات واقعی نباشند، ممکن است تحت تأثیر این تحلیل های مسموم قرار گیرند.

حضرت آیت الله خامنه ای یکی از راههای مطلع شدن دانشگاهیان از واقعیات کشور را حضور مستمر مسئولان در دانشگاهها برشمردند و تأکید کردند: مسئولان باید با مجامع دانشگاهی و اساتید محترم جلسات پرسش و پاسخ بگذارند و ضمن پذیرفتن انتقادهای دلسوزانه، از دیدگاههای صاحبنظران و نخبگان علمی نیز استفاده کنند.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: مسئولان باید انتقادهای عالمانه و سازنده و تند و تیز نخبگان را بپذیرند و آنرا مخالفت با نظام تعبیر نکنند.

حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: حتی بسیاری از انتقادهای گزنده نیز از روی دلسوزی است و مسئولان باید قدردان نخبگان و صاحبنظرانی باشند که چنین انتقادهای دلسوزانه ای را مطرح می‌کنند.

ایشان در عین حال به دانشگاهیان و اساتید توصیه کردند: در انتقادها، مرز میان انتقاد سازنده و تخریب رعایت شود و سخنان به گونه ای نباشد که جدول دشمن را کامل کند و زمینه گسترش بدبینی در جامعه را فراهم آورد.

رهبر انقلاب اسلامی یکی دیگر از نکات ضروری برای دانشگاهیان و اساتید را آگاهی از مسائل و واقعیات منطقه و جهان بویژه تحولات اخیر منطقه دانستند و خاطرنشان کردند: تحولات کنونی در منطقه، حوادثی عظیم، بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از نتایج حوادث اخیر منطقه را، مشخص شدن نادرستی تئوریهای سیاسی و اقتصادی غربی خواندند و خاطرنشان کردند: حوادث منطقه و شرایط بداقتصادی کشورهای غربی در مجموع نشان می دهند تئوریهای سیاسی و اقتصادی غرب ناقص و عقیم است، بنابراین باید در جهت تقویت بیش از پیش فکر و اندیشه اسلامی گام برداریم.

در آغاز این دیدار، استادان و اعضای هیأتهای علمی به تشریح دیدگاههای علمی، دانشگاهی، پژوهشی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی خود پرداختند.

- دکتر سیدضیاءالدین تابعی – استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز

- دکتر غلامرضا جمشیدی ها – استاد رشته تاریخ دانشگاه تهران

- دکتر حسن دانایی فرد – استاد رشته مدیریت دولتی در دانشگاه تربیت مدرس

- دکتر اشرف معینی – دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران

- دکتر سیدجلال دهقانی فیروزآبادی – استاد روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی

- دکتر حمیدرضا فرتوک زاده – دانشیار دانشگاه صنعتی مالک اشتر

- دکتر الهام امین زاده – استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران

- دکتر رضا راعی – دانشیار رشته مدیریت مالی دانشگاه تهران

- دکتر سیدرضا مجدزاده – استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران

- دکتر داود پرچمی – استادیار جامعه شناسی دانشگاه شهید بهشتی

- دکتر زین الدینی – استاد دانشگاه صنعتی اصفهان

- دکتر رنجبر – رئیس مجمع نخبگان اساتید بسیجی و عضو هیأت علمی دانشگاه تربیت مدرس

- دکتر علیرضا جهانگیریان – عضو هیأت علمی دانشکده هوا فضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر

- و دکتر عبدالحمید نقره کار – دانشیار دانشکده معماری و شهرسازی دانشگاه علم و صنعت

مهمترین محورهای سخنان استادان دانشگاهها در دیدار با رهبر انقلاب عبارتست از:

- ارزیابی واقع بینانه از فعالیت‌هایی که تاکنون با عناوین مختلف برای ایجاد تحول در علوم انسانی صورت گرفته است.

- نبود فلسفه مبتنی بر مبانی دینی و بومی در برخی علوم از جمله علوم پزشکی

- طراحی نظام مدیریتی جمهوری اسلامی به عنوان چارچوب علمی وتخصصی انتخاب مدیران

- ضرورت انسجام، هم افزایی و ارتقای ظرفیت سطوح مختلف سیاست گذاری ملی

- لزوم نظریه پردازی اسلامی – ایرانی به عنوان چارچوب حل مشکلات و مسائل «ملی، منطقه‌ای و جهانی»

- تأسیس فرهنگستان و دانشگاههای تخصصی علوم انسانی

- تقویت کرسی های نظریه پردازی و ایجاد پژوهشگاهها و قطبهای تخصصی نظریه پردازی

- اهمیت تدوین سند تحول علوم انسانی

- تأسیس نهادی آینده نگر که بطور مستمر سیاستها و تصمیمات فعلی را براساس منافع آینده کشور ارزیابی کند

- برخورد فعال حقوقی برای پاسخگو کردن مجامع و مراکز بین المللی در قبال سیاستها و اقدامات خود

- توجه بیشتر به ظرفیت دیپلماسی عمومی در حوزه روابط بین الملل

- برنامه ریزی برای تدریس حقوق فضا همگام با پیشرفت‌های کشور در بخش هوا – فضا

- بی نتیجه ماندن تحریم ها بر اثر ایستادگی هوشمندانه نظام و مردم

- بهره برداری مناسب از فرصتهای نوظهور «اجتماعی، اقتصادی و سیاسی» در منطقه و جهان در چارچوب احیای تمدن اسلامی

- فرهنگ سازی برای تبدیل گفتمان علمی به گفتمان مسلط جامعه

- توجه به نقشه جامع علمی کشور در هرگونه تصمیم گیری و سیاست گذاری

- اهمیت پارکهای علم و فناوری در جذب شرکتهای دانش بنیان

- رویکرد نهادگرایانه علمی، راه اصلی توسعه و پیشرفت

- تأسیس شبکه ابداعات و اختراعات

- پیشنهاد تأسیس صندوق ملی حمایت از اولویت های علمی و فناوری

- و توجه به سنتهای اصیل اسلامی ایرانی در معماری و شهرسازی.

شراب فروشی «مکه» در منهتن نیویورک!

لجبازی یک شرکت کامپیوتری سرانجام موجب افتتاح یک شراب فروشی با نام "مکه" در نیویورک شد.

به گزارش پایگاه خبری البشیر، افتتاح این مشروب فروشی در اطراف منطقه منهتن، که یکی از مهمترین مراکز تجاری و اقتصادی نیویورک آمریکاست، موجب نارضایتی شدید مسلمانان در آمریکا و جهان شد و مسلمانان آمریکایی فوراً با جمع آوری میلیونها امضاء از طریق اینترنت از باراک اوباما خواستار بسته شدن این مشروب فروشی شدند.

علاوه بر مسلمانان آمریکایی، میلیونها مسلمان از دیگر کشورهای جهان در اینترنت انزجار خود از نامگذاری مکه برای این مشروب فروشی را ابراز کردند.

این شراب فروشی که 24 ساعته باز است، زیر نظر شرکت کامپیوتری "اپل" اداره می‌شود.

قتل ورزشکار برجسته توسط پلیس انگلیس

پایگاه اینترنتی روزنامه تلگراف انگلیس در گزارشی نوشت: پلیس این کشور شب گذشته با حمله به یک جوان ورزشکار بدنساز و استفاده پیاپی از دستگاه شوک الکتریکی، وی را به قتل رساند.

بنابر این گزارش، نیروهای پلیس، «دیل برنز» ورزشکار بدنساز ۲۷ ساله انگلیسی را به جرم شکستن اموال شخصی‌اش بازداشت کردند و سپس وی را با گاز فلفل و دستگاه شوک الکتریکی به قدرت ۵۰ هزار ولت هدف قرار دادند که در نتیجه صدمات ناشی از آن، این ورزشکار برجسته انگلیسی به قتل رسید.


کمیسیون شکایات از پلیس انگلیس با هدف طبیعی جلوه دادن حادثه گفته است: تحقیقات در رابطه با مرگ برنز که پدر دو کودک نیز بوده و مشارکت فعالی در مسابقات مختلف بدنسازی انگلستان داشته را آغاز کرده است.

در همین حال، «نسیم مالک» کمیسیونر کمیسیون شکایات از پلیس انگلیس گفت: در جریان این حادثه، یک مامور پلیس با دستگاه شوکر چندین بار وی را هدف قرار داد و یک مامور دیگر نیز با گاز فلفل به او حمله کرد.


این گزارش حاکی است، برنز به دلیل شدت جراحات وارده، به بیمارستان «فیورنس جنرال» منتقل شد اما پس از گذشت یک ساعت درگذشت و این در حالی است که تندروی‌های پلیس در برخورد با متهمان موضوعی است که طی روزهای اخیر، به وفور به چشم می‌خورد.

گفتنی است پلیس انگلیس در واکنش به آشوب‌های اخیر، دو جوان ۲۱ و ۲۲ ساله را به خاطر فعالیت در فیس‌بوک به ۴ سال زندان محکوم کرده است.

امروز نیز سایت اینترنتی «فریدام پرس» گزارش داد: پلیس انگلیس در اقدامی غیرقانونی، با حمله به دفتر روزنامه محبوب و انتقادی «اتونومیست»، ضمن دستگیری روزنامه‌نگاران این روزنامه، اموال آن را توقیف کرده است.