سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

ماهیگیری اصلاحات در آب گل آلود دریاچه ارومیه/ آیا دریاچه ارومیه

موضوع دریاچه ارومیه مساله ای زیست محیطی بوده که متاسفانه در چند روز گذشته سواستفاده های بسیاری از آن صورت گرفت و برخی رسانه ها و جریان های همسو با بیگانه این موضوع طبیعی را به دستاویزی برای آشوب و اغتشاش قرار دادند و با فراخوان های مختلف به بهانه حمایت از دریاچه ارومیه، توانستند افرادی به به سطح خیابان ها کشانده و با ایجاد ناامنی در شهرهای تبریز و ارومیه، این موضوع را به یک بحران تبدیل کنند.

یک بحران بزرگ!!

شاید واضح ترین دلیل برای اثبات طمع بیگانگان به مساله دریاچه ارومیه، حمایت های سران منافقین از اغتشاش به بهانه خشک شدن این دریاچه بود. مریم رجوی همسر سرکرده منافقین با اعلام حمایت از حرکت های اعتراضی، موضوع دریاچه ارومیه را با دغدغه ای تبدیل کرد که جز با فروپاشی نظام جمهوری اسلامی امکان پذیر نیست.

در همین راستا رسانه های غربی با گزارش های خبری خود و پوشش مستقیم تحرکات عناصر فریب خورده، سعی کردند، موضوع دریاچه ارومیه را " یک بحران بزرگ " جلوه دهند. بحرانی که از سطح بررسی های کارشناسی به سطح خیابان کشیده شده و بناست که به واسطه آن از احساسات مردم تبریز استفاده ابزاری شود.

در این میان برخی گروه های جدایی طلب نیز دست به کار شده و با صدور بیانیه هایی حل مساله دریاچه ارومیه را منوط به استقلال و تشکیل آذربایجان بزرگ اعلام کردند و تلاش کردند این مساله زیست محیطی را با قومیت گرایی ترکیب کرده و نظام را نسبت به خشک دریاچه ارومیه بی توجه نشان دهند.

وقتی دریاچه ها خشک می شود...

باید اشاره کرد که مساله خشک شدن دریاچه ارومیه مساله مربوط بر خلاف ادعاهایی که سعی می کند آنرا به یکی دو سال اخیر و دولت فعلی نسبت دهد، به حدود 10 سال پیش بازمی گردد و دلیل اصلی این کاهش سطح آب دریاچه ارومیه نیز دلایل زیست محیطی است.

هم اکنون تصاویری ماهواره ای از دریاچه ارومیه و دریاچه "وان" در خاک ترکیه، در گزارش ها رسانه های خارجی به نمایش در می آید و با توسل به آن این موضوع عنوان می شود که " چرا دریاچه ارومیه باید خشک شود ولی دریاچه ای در فاصله چند کیلومتری آن باید پرآب باقی بماند؟"

با توجه به روند گرم شدن هوا در کره زمین موضوع کم شدن آب دریاچه ها امری فراگیر است اما از آنجایی که برخی جریان ها سودجو و فتنه گر سعی در رسیدن به مقاصد خود دارند، از بیان آن صرفه نظر می کنند و هیچ اشاره ای به مسائل زیست محیطی موثر در خشک شدن و کاهش سطح آب دریاچه ارومیه ندارند و سعی می کنند تمام مشکل را عدم تصویب طرح های مناسب و حمایت های نظام نشان دهند.

با جستوجوی نام دریاچه "اروال" که در شمال ایران و جنوب روسیه واقع شده در اینترنت،  تصویری را مشاهده خواهید کرد که روند کم آب شدن این دریاچه را از سال 1977 تا 2006 نشان می دهد.

 
البته این تصویر دلیلی برعدم پیگیری طرح های نجات دریاچه ارومیه از خشک شدن نیست و صحت این ادعا را اثبات می کند که این بحران دلایلی زیست محیطی دارد و تلاش های دشمنان برای پیوند زدن آن به بی توجهی نظام به مردم آذربایجان موضوعی انحرافی و بهره برداری سیاسی است.

ماهیگیری از آب گل آلود...

جالب است که در چند وقت اخیر اکثر مانور این رسانه ها بر روی اجرا نشدن طرح های پیشگیری از سوی دولت و مجلس فعلی قرار دارد و هیچ کدام از آنها به نقطه شروع بحران، یعنی دولت اصلاحات اشاره ای نمی کنند.

حتی معصومه ابتکار رییس سازمان محیط زیست دوران اصلاحات در مصاحبه ای با ایلنا با این عنوان که " با علاقه مندان به دریاچه ارومیه برخورد نکنید " سعی کرد این بحران را تماما به گردن دولت و مجلس اصولگرا بیاندازد و حتی در مورادی تنها سازمان محیط زیست تحت مدیریت خود را از عدم پیگیری این موضوع تطهیر کند.

ابتکار همچینین در مصاحبه خود و به رسم حمایت های برخی سران فتنه گر از عناصر آشوب گر و خداجو خواندن آنها، تعدادی از افرادی را که به دلیل آشوب و ایجاد اغتشاش مورد برخورد انتظامی قرار گرفتند را دوست داران محیط زیست و دریاچه ارومیه معرفی کرده و از مسوولان می خواهد با آنان برخورد نکنند.

البته وی هیچ اشاره ای نمی کند که آیا تصاویر تلاش عده ای آشوب طلب در سطح شهر تبریز و گزارش ها جهت دار رسانه های بیگانه در جهت بهره برداری سیاسی از مساله دریاچه ارومیه را ندیده اند.

حل بحران دریاچه ارومیه مطمئنا نیازمند زمان است وهمت و تلاش مسوولان را طلب می کند و امید که باید با تصویب طرح های مناسب برای نجات این دریاچه، بحران به وجود آمده کاهش یابد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد