سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

قابل توجه هنر مندان(بخصوص اهالی سینمای ما).....

 «مایک‌لی» خالق آثاری چون «رازها و دروغ‌ها» و برنده نخل طلای جشنواره کن، قرار بود ماه آینده در یک جشنواره فیلم در سرزمین اشغالی شرکت کند ولی او به تازگی اعلام کرده که به اسرائیل پا نخواهد گذاشت.

مایک لی در این خصوص اعلام کرد که او مخالف سیاست‌های رژیم صهیونیستی در غزه و به خصوص تصویب لایحه قانون شهروندی است.

مایک لی می‌گوید:«لایحه نژادپرستانه قانون شهروندی به طور اساسی زندگی 25 هزار فلسطینی که از کرانه باختری و نوارغزه وارد فلسطین اشغالی شده‌اند و با عرب‌ها ازدواج کرده‌اند را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

برمبنای لایحه قانون شهروندی کسی که بخواهد تابعیت این رژیم را دریافت کند باید سوگند یاد کند که رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی یک سرزمین یهودی است!

«رنن اسپچور»؛ سینماگر و مدیر مرکز هنری در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید هنرمندان این کشور به دلیل سیاست‌های اتخاذ شده توسط رژیم صهیونیستی روز به روز منزوی‌تر می‌شوند.

«مایک لی» چندی پیش با فیلم «سالی دیگر» برای چهارمین‌بار در بخش رقابتی جشنواره کن حضور یافت. وی اولین‌بار در سال 1993 با فیلم «برهنه» جایزه‌ بهترین کارگردانی کن را گرفت. همچنین در سال 1996 با فیلم «رازها‌ و دروغ‌ها» نخل طلا و جایزه‌ کلیسای جهانی را کسب کرد.

از دیگر افتخارات سینمایی این فیلم‌ساز انگلیسی می‌توان به بهترین کارگردانی جوایز بافتا، یوزپلنگ طلایی جشنواره‌ لوکارنو، بهترین فیلم اروپایی جوایز گویا و شیر طلای جشنواره‌ ونیز اشاره کرد. این کارگردان 67 ساله تاکنون پنج‌بار نامزد جایزه اسکار شده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد