سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

برای جهاد به جبهه رفتم ولی با اصرار رزمندگان باز هم خواننده شدم

محمد گلریز در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار و شهادت باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی مسائل فرهنگی به ویژه سرودهای حماسی پررنگ شد و در جریان دفاع مقدس مشاهده کردیم که سرودها باعث می‌شد رزمندگان اسلام در صحنه‌های نبرد با قدرت بیشتری حاضر شوند. 
وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس بنده و دیگر هنرمندان سرودهای خود را به صورت زنده در جوار رزمندگان اسلام اجرا می‌کردیم و این امر موجب تقویت روحیه رزمندگان اسلام می‌شد. 

* برای جهاد به جبهه رفتم باز هم خواننده شدم 

این هنرمند بیان داشت: در اوایل جنگ با دانشجویان تربیت معلم گروهی را تشکیل دادیم که با عنوان جهادگر در جبهه حضور داشته باشیم وقتی به منطقه بستان اعزام شدیم، ما را به سوله‌ای که رزمندگان در آنجا مستقر بودند، هدایت کردند. 
گلریز یادآور شد: رزمندگان اسلام با دیدن بنده گفتند «آمده‌ای در اینجا برنامه اجرا کنی؟» در پاسخ گفتم «نه آمده‌ام مانند شما جهاد کنم» سپس با اصرار رزمندگان سرودی را ارائه دادم. 
وی اضافه کرد: پس از اجرای برنامه مسئولان و فرماندهان به بنده گفتند «حضور شما در جبهه به عنوان هنرمند مؤثرتر است» بنده نیز در جبهه‌ها با صدایی که خداوند عطا کرده بود، کارهای هنری ‌می‌کردم و در این زمینه خاطرات بسیار شیرین و به‌یادماندنی ‌دارم. 
این هنرمند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار داشت: دفاع مقدس ما تا انقلاب حضرت مهدی (عج) ادامه خواهد داشت. 

* ارائه کارهای هنری و حماسی متأسفانه اکنون کمرنگ شده است 

این هنرمند در زمینه وظیفه هنرمندان در عرصه جنگ نرم بیان داشت: هنرمندان در جنگ نرم رسالت سنگینی بر عهده دارند زیرا آنها به عنوان الگو در جامعه مطرح هستند. 
وی بیان داشت: اکنون دشمنان با تبلیغات منفی می‌خواهند فرهنگ ما را تخریب کند لذا مسئولان فرهنگی با حمایت از هنرمندان می‌توانند، این تبلیغات منفی دشمنان را خنثی کنند. 
گلریز در زمینه پرداختن هنرمندان به دفاع مقدس، اضافه کرد: ارائه کارهای هنری و حماسی در اوایل دوران دفاع مقدس خوب بود اما متأسفانه اکنون کمرنگ شده است. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد