سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

انتقاد جمهوریخواهان از گزارش پنتاگون درباره قابلیت‌های نظامی ای

خبرگزاری‌ فارس: گزارش غیرمحرمانه‌ پنتاگون به کنگره آمریکا در خصوص قابلیت موشکی ایران و اینکه ایران تا سال 2015 می‌تواند موشکی بسازد که بتواند آمریکا را مورد هدف قرار دهد، انتقاد جمعی از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا را برانگیخت.


به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه آمریکایی "واشنگتن‌تایمز "، چندین تن از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از گزارش پنتاگون به کنگره مبنی بر قابلیت موشکی ایران و این مسئله که ایران می‌تواند تا سال 2015 موشکی بسازد که بتواند آمریکا را مورد هدف قرار دهد، انتقاد کردند.
وزارت دفاع آمریکا در گزارش غیر محرمانه‌ای که به کنگره ارسال کرد مدعی شد که ایران تا سال 2015 ممکن است موشکی بسازد که بتواند آمریکا را مورد هدف قرار دهد.
خبرگزاری رویترز که به نسخه‌ای از این گزارش دست پیدا کرده است در ادامه با استناد به این گزارش نوشت: با کمک‌های خارجی، ایران احتمالا تا سال 2015 می‌تواند موشک بالستیک بین‌ قاره‌ای را توسعه و آزمایش کند که قادر است آمریکا را هدف بگیرد.
این گزارش ادامه داد: برنامه هسته‌ای ایران و تمایل این کشور برای باز گذاشتن احتمال توسعه تسلیحات اتمی بخش مرکزی راهبردهای بازدارنده آمریکا است.
برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا تأکید کردند که گزارش پنتاگون در تناقض با ارزیابی‌های پیشین دولت "باراک اوباما " رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر آنکه ایران موشک‌های دوربرد ایران، تهدیدی در برندارد، است.
"مایکل ترنر " جمهور‌ی‌خواه اوهایو و عضو عالی‌رتبه کمیته فرعی نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا در امور نیروهای استراتژیک اعلام کرد که این گزارش پنتاگون ، در تناقض با ارزیابی دولت اوباما، مبنی بر آنکه تهدید موشک‌های دوربرد ایران کنار گذاشته می‌شود، است.
ترنر اعلام کرد: علیرغم اصرار دولت اوباما در سپتامبر سال گذشته مبنی بر آنکه تهدید موشک دور برد ایران خیلی کند پیش می‌رود، گزارش خود دولت اوباما تأیید می‌کند که ایران می‌تواند یک موشک بالستیک بین قاره‌ای تولید کند که قابلیت رسیدن به آمریکا تا سال 2015 را دارد.
بنا بر این گزارش، برخی دیگر از جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا از گزارش پنتاگون به کنگره در ارتباط با قدرت نظامی ایران چندان خرسند نیستند و از وزارت دفاع آمریکا درخواست کرده‌اند که جزئیات بیشتری از اهداف منطقه‌ای، پیشرفت‌های موشکی و بودجه و راهبردهای نیروهای مسلح ایران ارائه دهند.
"هوآرد پی باک مک کئون " جمهوری‌خواه کالیفرنیا و یکی از اعضای عالیرتبه کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که این گزارش پنتاگون، حمایت تهاجمی تهران از تروریسم در سراسر جهان را تأیید کرد و تلاش‌های ایران برای مخفی کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای مخفیانه ایران را برجسته می‌کند و جزئیات جدیدی درباره تسلیحاتی چون موشک‌های بالستیک و کروز ارائه می‌کند.
مک کئون تصریح کرد: متأسفانه این گزارش اطلاعاتی که برای ارزیابی صحیح قابلیت نظامی و اهداف آینده ایران نیاز است، را شامل نمی‌شود. وزارت دفاع نتوانسته است اطلاعات کافی درباره بودجه‌ای که برای هریک از شاخه‌های نظامی ایران، نیروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یا نیروهای عملیات ویژه ایران فراهم می‌شود، ارائه دهد. بعلاوه این گزارش، فاقد اطلاعات مهم درباره استراتژی منطقه‌ای ایران و دکترین نظامی این کشور است و همچنین نتوانسته است ارزیابی کافی از قابلیت‌های متعارف و نامتعارف ایران ارائه کند.
آمریکا همواره در تلاش است با طرح موضوعاتی، پروژه ایران هراسی را در جهان به پیش ببرد. این کشور با طرح ادعاهایی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تلاش دارد که برنامه هسته‌ای تهران را با اهداف نظامی جلوه دهد، هر چند که تا کنون هیچگونه مدرکی درباره این ادعای خود مطرح نکرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد