سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی:

 کسی که توانست 20 سال با قدرت این انقلاب را نگه دارد و در برابر جنگ‌های سخت و نرم کشور را رهبری کند، آیت‌الله خامنه‌ای بودند.



آیت‌الله العظمی حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از کارکنان و فرماندهان نیروی انتظامی زندگی توام با عزت را اصل اساسی اسلام دانست و گفت: اسلام نمی‌خواهد مسلمانان در ذلت زندگی کنند.

وی علم و عقل، ایمان، نظام اسلامی، وحدت و داشتن فرهنگ جهاد و شهادت‌طلبی را از اصول اساسی اسلام برشمرد و افزود: علم به معنای دانستن و عقل به معنای داشتن قدرت تشخیص حق از باطل است.

این مرجع تقلید با اشاره به جایگاه عقل در فرهنگ اسلام تصریح کرد: جایگاه عقل و قدرت تشخیص حق از باطل آن قدر بالاست که مسلمان باید اول عاقل و سپس عالم باشد.

وی با بیان اینکه ایمان کلمه پرمحتوایی است، افزود: ایمان دارای مراتبی است و هر کس ایمانش بیشتر باشد، از ارزش و جایگاه بالاتری برخوردار است.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به طرح بصیرت ویژه فرماندهان نیروی انتظامی سراسر کشور که در قم برگزار می‌شود، گفت: این طرح، طرح ایمان و معنویت است و پیروزی مسلمانان در لبنان و غزه نشان داد که معنویت در پیروزی حق بر باطل نقش اساسی دارد.

وی خاطرنشان کرد: هر قدم و نفسی که برای خدمت به نظام ولایی برمی‌دارید، عبادت است و البته این خدمت باید توام با علم باشد.

استاد حوزه علمیه قم سومین اصل عزت مسلمانان را حکومت و نظام اسلامی دانست و ابراز داشت: اگر حکومت و نظام نباشد، مردم متفرق می‌شوند و نمی‌توانند گامی برای مبارزه با دشمن بردارند.

وی با اشاره به تاسیس حکومت اسلامی توسط پیامبر اکرم(ص) افزود: تمام مقدرات سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... از پیامبر اکرم(ص) سرچشمه می‌گیرد.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: در اسلام بن‌بست وجود ندارد، بلکه اسلام دین روشن و منطقی‌ست و هیچ ‌گاه مردم را بدون سرپرست و بلاتکلیف نگذاشته است.

وی با اشاره به غیبت امام عصر(عج) و احادیث موجود در مراجعه مردم به فقها گفت: در نامه‌ای که امام عصر(عج) به حسین‌ بن روح دادند، بیان کردند که مردم در زمان غیبت مقابل حوادث زمان به روات احادیث ما و فقهای زمان مراجعه کنند.

استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به نقش امام خمینی(ره) در شکل‌گیری انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: امام با ویژگی‌هایی که داشتند در مقابل سلاطین قیام کردند و امروز این ممکلت اسلامی به واسطه تلاش امام خمینی(ره) تشکیل شده است.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: بعد از امام دشمنان چنگ و دندان تیز کرده بودند و در راس همه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا می‌خواستند انقلاب را تضعیف کنند و با جنگ‌های سخت و نرم آن را براندازند، اما کسی که توانست 20 سال با قدرت این انقلاب را نگه دارد، آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وی وحدت و اتحاد را چهارمین اصل اساسی اسلام دانست و تاکید کرد: هرچه متحد و منسجم‌تر باشید، عزت و اقتدار شما در جهان بیشتر خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیاتی از قرآن کریم افزود: رفتار مسلمانان در مقابل کفار باید شدید بوده و نسبت به خودشان رحم و عاطفه و محبت داشته باشند و اینها اصولی‌ست که اسلام برای عزت تعیین کرده است.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به هدف قیام امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در روز عاشورا نشان دادند که یا باید با شرافت زندگی کرد و یا به شهادت رسید، چرا که زندگی با ذلت شایسته مسلمانان نیست.

آیت‌الله نوری همدانی تاکید کرد: بیخود نیست که دشمنان اسلام با امام حسین(ع) مخالفند، چرا که ایشان گفتند اگر دین ندارید آزاده باشید؛ آزاده مگر به زنان حمله می‌کند و کودک می‌کشد.

وی ادامه داد: ما با همین فکر و اندیشه عاشورا باید عزت خودمان را حفظ کنیم، دشمن با عاشورا مخالف است چرا که عاشورا مبارزه با استکبار و صهیونیست است.

این مرجع تقلید با اشاره به وقایع عاشورا در تهران اظهار داشت: کسانی که روز عاشورا به مردم عزادار حمله کردند، چه هدفی دارند؟

وی افزود: اینها با عاشورا که درس آزادگی و مبارزه با ظالم می‌دهد مخالفند و با کار خود استکبار را خوشحال کردند.
آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه باید عاشورا را زنده نگه داریم، تاکید کرد: مردم نباید سکوت کنند بلکه باید در برابر اینان که آمدند عاشورا را نابود کنند، بایستیم و آنها را از بین ببریم.

وی رمز راهپیمایی روز عاشورا را زنده نگه داشتن قیام امام حسین(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: یزید و یزیدیان در هر زمان فراوانند، وظیفه شما این است که سینه سپر کنید و با صلابت و روحیه فریادگرانه در مقابل آنان بایستید.
استاد حوزه خواستار محاکمه و مجازات عاملان حمله به عاشورائیان در تهران شد و اظهار داشت: مردم ما که تربیت یافته مکتب امام خمینی(ره) هستند، خواستار مجازات عاملان این حادثه‌اند.

آیت‌الله نوری‌همدانی همچنین انقلاب اسلامی ایران را الهام گرفته از عاشورا دانست و گفت: در ظرف 30 سال گذشته مردم مجهزتر و کامل‌تر شده اند و امروز ایرانی قدرتمندتر و عزیزتر داریم که روز به روز هم بر عزت آن افزوده می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد