سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

سربازان جنگ نرم

امام خمینی(ره): ما مرد جنگیم .

واکنش شدید معترضان به کروبی + عکس

جمعی از معترضین به عملکرد نه ماهه اخیر کروبی روز یکشنبه مقابل منزل مهدی کروبی تجمع کردند. 

تجمع‌کنندگان شعارهایی همچون "الله اکبر"، " مرگ بر منافق "،‌ "کروبی بی سواد عامل دست موساد"، "لعن علی عدوک یاحسین "، "خواص بی‌بصیرت، خوارج زمانند " و ... سر ‌دادند. 

این تجمع‌کنندگان همچنین با در دست داشتن نوشته‌هایی با مضمون "کروبی، BBC پیوندتان مبارک "، " کروبی VOA پیوندتان مبارک "، "دستگاه قضایی خلع لباسش کنید " و... اعتراض خود را نسبت به عملکرد مهدی کروبی در حوادث پس از انتخابات نشان دادند. 

یکی از حاضرین در این تجمع که از سوی ستاد مردمی پیگیری مجازات سران فتنه برگزار شده بود، خطاب به رئیس حزب اعتمادملی گفت: آقای کروبی شما بگویید که مگر دوری از حب دنیا ویژ‌گی امام خمینی(ره) نبود، پس چرا شما به غرق در حب دنیا شده‌اید؟. 

وی افزود: از دیگر ویژ‌گی امام(ره) این بود که وحدت کلمه را مورد تاکید قرار می‌داد اما چه شد که شما خود را فرزند امام(ره) می‌دانید اما وحدت جامعه را بر هم زدید؟. 

دبیر سیاسی ستاد مردمی پیگیری مجازات سران فتنه با بیان اینکه مبارزه با تمام قوا بر علیه دشمن جزو شاخص‌های امام(ره) بود، خاطرنشان کرد: حالا چه شده است که خود و حامیانتان به خیابان‌ها آمده و مدافعان نظام را دشمن کشور معرفی می‌کنید؟. 

وی با تاکید بر اینکه ملت تا آخرین قطره خون خود برای دفاع از نظام ایستاده‌اند، اظهار داشت: ما در زمانی که کشور در حال جنگ بود، ماندیم و از نظام دفاع کردیم و مطمئنا در فضای فعلی نیز برای دفاع از انقلاب آماده‌ایم. 

دبیر سیاسی ستاد مردمی پیگیری مجازات سران فتنه خطاب به کروبی تاکید کرد: فرزندان خمینی کبیر اجازه نخواهند داد که فتنه‌گران روی آرامش را ببینند و هر روز عرصه را بر فتنه‌گران تنگ‌تر خواهیم کرد.

گفتنی است در پایان تجمع عده ای از افراد با پاشیدن رنگ قرمز بر دیوار منزل کروبی نسبت به اتهام زنی های بی اساس وی به نظام در ماههای اخیر اعتراض کردند که با دخالت نیروهای انتظامی متفرق شدند.

 

 

 

تعبیر شاعرانه زهرا رهنورد از چهارشنبه سوری

چهارشنبه سوری روز شادی‌هاست روزی که زردی چهره‌ها می‌سوزد و دود می‌شود و سرخی و شادی و حیات و آفرینش بهاری گونه‌ها را گل رنگ می‌کند.
زهرا رهنورد گفت: اکسیژن آزادیخواهی تمام ریه، روح و جسم مرا پر کرده است.

به گزارش جهان، وی در مصاحبه با سایت "کلمه" با بیان اینکه من نمونه کوچکی از زنان جنبش سبز هستم افزود: با قاطعیت می گویم تجربه اقدامات اصلاحی در جهان و انقلاب های بزرگ نشان داده است که زنان برای مساوات جنسیتی و حقوقی باید فعالیت جداگانه ای از جنبش های دموکراتیک داشته باشند. 

وی گفت: نمی توان در ایران آرمان های رفع تبعیض و خشونت و مساوات طلبی های قانونی در قلمرو “دیه”، “قضاوت”، حضانت، چند همسری، “قوانین طلاق” و.... درون جنبش های اصلاحی به دست آورد. باید جداگانه شاخه های زنان و گروه های خاص زنان فعالیت کنند.

زهرا رهنورد در اظهاراتی که پیش از این از سوی مهدی کروبی هم مطرح شده بود، گفته است: "این دولت نامشروع است ولی در هر حال چون مراحل تنفیذ انجام شده، باید به وظایفش عمل کند"! 

همسر میرحسین موسوی با بیان اینکه "دولت، خودش، خودش را قبول دارد!"، گفته است: "بارها گفته‌ام، این دولت نامشروع است ولی در هر حال چون مراحل تنفیذ انجام شده و دولت، خودش، خودش را قبول دارد، باید به وظایفش عمل کند و بیش از این با بی‌اعتنایی به مطالبات زنان، سرکوب زنان، با ارائه لوایح ضد زن، به نام حمایت از خانواده، اما به کام عشرت‌طلبان، در انهدام خانواده و فلاکت زنان و کودکان، مصر نباشد". او البته اشاره ای به آنچه لوایح ضد زن نامیده، نکرده است.

پیش از این هم، مهدی کروبی که از سوی رسانه های بیگانه لقب "شیخ شجاع" گرفته است، در سخنانی جالب گفته بود دولت را به خاطر انجام شدن مراسم تنفیذ، قانونی اما نامشروع می داند. این در حالی بود که بیش از شش ماه از انجام مراسم تنفیذ می گذشت.

اما اظهارات خانم رهنورد درباره اقدامات تبعیض‌آمیز علیه زنان در ایران در حالی همسو با ادعای مقامات و رسانه های غربی مطرح می شود که برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی، همزمان با حضور زنان در پست های مختلف مشاورت و معاونت رئیس جمهوری، یک وزیر زن از سوی رئیس‌جمهور برای حضور در کابینه معرفی و مشغول به کار شده است.

همسر میرحسین موسوی در ادامه رویکرد همسرش و مهدی کروبی در اهانت به دولت منتخب مردم را هم ادامه داد و بدون ارائه هیچ توضیحی، دولت نهم و دهم را "خشونت‌جو" و "واپسگرا" نامید.

وی همچنین انتقادات گسترده از صحبت‌هایش درباره برخی قوانین اسلامی را "شانتاژ روانی" از سوی آنچه "روزنامه‌های دست راستی" نامید، دانست.

خانم رهنورد در ادامه در سخنانی مشابه اظهارات همسرش، درباره چهارشنبه آخر سال گفته است: "چهارشنبه سوری روز شادی‌هاست روزی که زردی چهره‌ها می‌سوزد و دود می‌شود و سرخی و شادی و حیات و آفرینش بهاری گونه‌ها را گل رنگ می‌کند".

او همچنین گفته است: "جنبش سبز، جنبش مهربانی و مقاومت و آرامش است و در این روز هیچ گونه تندی و خشونتی نخواهند ورزید".

میرحسین اخیرا در مصاحبه با سایت رسمی خود، به استقبال چهارشنبه سوری رفته بود و با توجه به خسارات مختلف مالی و جانی ناشی از اغتشاشات اخیر، هرگونه اتفاقی که منجر به تخریب اموال عمومی در این روز شود را به کسانی که "دشمنان جنبش سبز" نامید، منتسب کرده بود!

تصمیم گیری برای اقدامات نوروزی موسوی و کروبی

سایت روزنامه جوان با انتشار خبری نوشت:

اخبار دریافتی از جلسات مخفیانه و پنهان تعدادی از اصلاح طلبان و اعضای فرقه سبز در برخی از استان ها حکایت دارد. 

به گزارش«جوان آنلاین»،در این جلسات که برخی از اصلاح طلبان تندرو،اعضای رادیکال ستادهای میرحسین موسوی و برخی از نمایندگان رد صلاحیت شده مجلس ششم نیز حضور داشته اند،مجموعه اقدامات برای روزهای پایانی آخر سال مورد بحث و بررسی قرار گرفته است. 

گفته می شود محورهایی همچون تاکید بر صدور پیام نوروزی توسط موسوی و کروبی،نامگذاری برای سال آینده از سوی سران فتنه،آمادگی برای سالگرد دهمین دوره انتخابات انتخابات ریاست جمهوری و ... مورد بحث و بررس قرار گرفته است. 

گفته می شود این جلسات محرمانه بوده و مدعوین با کد و رمز و با احتیاط لازم به جلسات دعوت شده بودند.

فرح پهلوی : موسوی و کروبی بسیار شجاعند!

فرح پهلوی همسر شاه مخلوع ایران ، میرحسین موسوی ومهدی کروبی را بسیار شجاع توصیف کرد.

دیگر اظهارات بیوه محمد رضا پهلوی در گفتگو با تلویزیون العربیه در قاهره بدین قرار است :

• در شرایط حال محال است بتوانم به ایران برگردم . ممکن است بتوانم وارد کشورشوم اما امکان خارج شدن به من نخواهند داد.
• حوادث ایران تاثیر مهمی بر اوضاع منطقه می گذارد.
• به دلیل حفاظتی که از من می شود برای جان خود بیم ندارم.
• دوست دارم قهرمانانه بمیرم مانند انور سادات.
• اعتراضات پس از انتخابات گسترده تر از موضوع انتخابات است.
• جوانان ایرانی ازجان گذشتی زیادی از خود نشان دادند و من حداقل به شکل اینترنتی از آنها پشتیبانی می کنم!
• مشکل شاه با غرب زمانی شروع شد که درسال 73 و 74 میلادی گفت در صدد بالا بردن قیمت نفت است .
• به یاد دارم بیل سیمون یکی از وزیران دولت آمریکا گفته بود شاه دیوانه است .